Vancouver. - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Tim Hoetmer - WaarBenJij.nu Vancouver. - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Tim Hoetmer - WaarBenJij.nu

Vancouver.

Door: Tim Hoetmer

Blijf op de hoogte en volg Tim

31 Maart 2016 | Canada, Vancouver

Hi,

Ik moest maar weer eens een blog plaatsen om ervoor te zorgen dat er niet weer een maand tussen zit.

In Kelowna werd ik opgepikt door Sarah en zijn we met de bus richting Vernon gereden. Super mooie omgeving met mooie meren en strandjes. Het stadje zelf was erg klein en was je met 5 min doorheen gereden. Gekampeerd met de bus langs de kant van de weg mooie ervaringen weer! Sarah heeft mij de volgende dag afgezet bij het greyhoud bus station. Hier heb ik de bus richting Vancouver genomen de busrit duurde ong 5 uur.... tja alles in Canada ligt ver uit elkaar. Maar dat was niet erg, in de bus had ik wifi dus lekker kunnen kletsen met het thuisfront en voor ik het wist waren de uren voorbij.

Het andere Belgische meisje Nele die ik had leren kennen was in Vancouver en wachtte mij op bij het busstation. Zij zat in een hostel midden in het centrum van Vancouver dus ik heb daar ook ingechekt. Na me tas in de kamer te hebben gelegd zijn we Vancouver ingegaan. Wat een stad is me eerste indruk. Zo veel lichten reclame borden uitbundige etalages etc.De volgende morgen heb ik Nele naar het vliegveld gebracht. Daarna ben ik de stad in gegaan lekker slenteren en een beetje shoppen want dat kan je goed hier!! moet echt uit de winkels blijven anders heb ik nog een backpack nodig.

De tweede dag nog meer de stad verkend. 's Avonds met het hostel mee naar de club night. we waren met een groepje van 11 van het hostel plus onze vrijwilligster die ons meenam naar de''clubs''. De eerste was een soort western kroeg. Met mechanische stier en al. Een van de australische jongens die mee was ging daarop. Ik zag hoevaak hij met zijn zak op dat ding terecht kwam en heb maar bedankt.... Na een paar drankjes hadden we het wel gehad. Maar onze vrijwilligster had andere plannen en viel flauw in de kroeg. hhhmmmm haar naar buiten getild en in de frisse lucht kwam ze weer bij. De kroeg had ondertussen 911 gebeld. Niemand snapte er iets van wat er gebeurt was ze had nog maar een drankje op. Brandweer erbij ambulance erbij die haar uiteindelijk hadden meegenomen omdat ze niet wist hoe ze buiten gekomen was. Nee duh want ze was buitenwesten..... naja dat achter ons gelaten en door naar een andere club. Ondertussen viel de groep een beetje uit elkaar maar alsnog een top avond gehad.

De volgende dag op stap met een van de gasten die ik had leren kennen tijdens de club avond. We zijn naar lynn forrest gegaan. Prachtig daar. Veel bomen struiken enz. Mooie watervallen en stroompjes. Daar een hele dag gespendeerd. 's Avonds nog maar eens sushi eten want het is zo goedkoop hier en al die hamburgers wordt je ook wel eens zat.

Vanmorgen samen met een jongen die ik had leren kennen de free walking tour gedaan door china town. Erg leuk om hieraan deel te nemen dit nam de hele ochtend in beslag. De dame die ons meenam had veel leuke verhalen te vertellen over de geschiedenis van de stad en van china town, Daarna ben ik naar Stanley park te gaan. TRX mee in mijn rugzak en hardloop schoenen aan. Stukje hardgelopen in stanley park en lekker wat kracht oefeningen kunnen doen in mijn trx. voor de rest van de dag niet zoveel gedaan beetje film gekeken in het hostel.

Vanmorgen zat ik te ontbijten in de ''huiskamer'' van het hostel. Toen ik klaar was en me omdraaide zat daar de australische gast die ik in Kelowna had leren kennen. Niet te geloven... de wereld is klein :) ik hem aangesproken en hij had dezelfde plannen als ik!! We zijn toen naar grandville island geweest. Een dorpje in de stad eigenlijk met leuke marktjes en een mooi uitzicht op de stad. Verse rauwe vis gekocht en gegeten heerlijk!! 's Avonds naar comedy night ook vanuit het hostel geregeld. Dit was onder een of ander chique hotel. Maar het hostel had gratis kaartjes. wij kregen stoelen aangewezen in het midden eerste rij.... SHIT SHIT SHIT daar heb ik geen zin in als die comedians iemand in de zeik willen nemen zit je daar echt op de slechtste plek daar heb je toch helemaal geen zin in haha. Het was een amateur avond dus upcomming comedians die daar hun ding doen. Heb me stuk gelachen was echt goed! EN gelukkig werd ik gespaard :)

Vanmorgen weer een beetje rustig aan gedaan. Naar een ander winkelcentrum gegaan omdat ik daar wou kijken. 3 shirtjes gekocht..... Ik zei het toch ik moet uit die winkels blijven. Daarna sushi gehaald om dat in stanley park op te eten het is zulk lekker weer vol zonnig 17 graden!! GENIETEN. Daarna ben ik naar East hasting street gegaan op aanraden van Maartje. Dit is de grootste zwervers straat van Vancouver. Nahhh wat je daar ziet is niet normaal wat een droefenis mensen die je de grootste shit zooi proberen te verkopen. Mensen met naalden en spuiten in hun arm de een nog meer stoned dan de ander. man man niet te kort. Nu in het hostel zo meteen mee naar een pub avond van het hostel.
Morgen ontmoet ik als het goed is de jongen die ik in Bali had leren kennen.

Groetjes allemaal!!!

• 31 Maart 2016 - 10:16

Adrie:

Gaat lekker Tim.
    Mooie verhaal weer en hele mooie foto's ook!!